Tikslų gidas 2020

Įvairūs tyrimai rodo, kad Naujų metų išvakarėse išsikelti tikslai dažniausiai būna užmiršti iki sausio mėnesio pabaigos. Jei nenorite savo tikslų, svajonių ir pažadų sau „išmesti lauk“ ar „pasidėti į stalčių“ kitiems metams, galite įsivertinti procesą, kaip jūs keliate šiuos tikslus.

10 klausimų, į kuriuos suradę atsakymus galėsite efektyviau planuoti ir kelti savo tikslus:

1. Kodėl tikslų nustatymas jums yra svarbus?

Skirkite laiko sau apgalvoti, kodėl jums yra svarbus asmeninis augimas, kas inspiruoja jus planuoti ir siekti tikslų.

2. Kurios augimo sritys jums yra svarbios? Kas jums svarbiau – dvasinis, emocinis, profesinės veiklos, žinių ar kitoks augimas?

3. Nuolat matuokite savo progresą, kokius veiksmus jau padarėte savo tikslams pasiekti ir kiek dar veiksmų liko atlikti.

4. Atsakykite sau, kai pasieksite savo tikslą, kaip pasikeis jūsų gyvenimas?

Šiame etape pasinaudokite savo fantazija ir keliaukite į ateitį, kurioje susikurkite savo pokyčio, savo naujojo Aš viziją. Vizualizuokite savo viziją – perkelkite ją ant popieriaus ar naudojamų įrenginių ekranų.

5. Kokių gebėjimų turite savo tikslams pasiekti?

Įvertinkite savo gebėjimus ir ko jums dar trūksta, kad galėtumėte pasiekti savo tikslus ? Gal būt jums reikia ne tik naujų gebėjimų, bet ir pagalbos, žinių iš aplinkinių ?

6. Kokios kliūtys gali pasitaikyti jūsų kelyje?

Aiškus kliūčių suvokimas ir sąmoningumas gali padėti jums įsivertinti tikslus pagal savo vertybes ir nusistatyti prioritetus.

7. Kokią paramą turite savo asmeninio augimo kelionėje?

Tikslai reikalauja pokyčių, pokyčiams reikia naujų įpročių, naujiems įpročiams reikia pakeisti savo veiklos modelius, o veiklos modeliams pakeisti reikia sunkaus darbo, atsidavimo, atkaklumo ir palaikymo. Palaikymo galite sulaukti iš artimos aplinkos, o taip pat galite susirasti ir panašių tikslų siekiančių bendraminčių grupę arba savo tikslų siekimo kelionėje pasitelkti mentorių, koučerį ar kitą norimos srities profesionalą.

8. Kaip suprasite, kad nukrypote nuo savo asmeninio augimo kelionės?

Tikslų pasiekimo kelionėje yra svarbu nuolat save stebėti ir būti atviram grįžtamajam ryšiui. Sukurkite savo atskaitomybės sistemą, kuri leistų jums pastebėti užstrigimus ar nukrypimus nuo savo kelio. Jūsų aplinkoje esantys žmonės gali padėti užtikrinti jūsų atskaitomybę, suteikti grįžtamąjį ir būti papildančiu motyvacijos šaltiniu, net ir nesėkmės atveju.
Žmonės, kurie taip pat atkakliai siekia savo tikslų, nepaisydami pasitaikančių kliūčių, gali būti įkvepiančiu pavyzdžių jums, kad pokyčiai yra įmanomi!

9. Kaip susitvarkysite su nesėkmėmis?

Nesėkmės yra neišvengiama gyvenimo dalis. Kaip ir šokio metu, mes stengiamės padaryti kuo daugiau judesių į priekį, tačiau neišvengiami ir žingsneliai atgal. Tokiomis akimirkomis lengva tapti itin savikritišku ir negailestingu sau. Vis dėlto, jei šiame procese mums pavyktų būti supratingiems ir atlaidiems sau, tokiu būdu įgalinsime save ir vėl žengti pirmyn savo keliu.

10. Kaip atšvęsite savo pasiekimus?

„When self-love and goal-setting meet, beautiful things can happen”!. Mylėkite save, gerbkite save ir nuolat priminkite sau, kad gebate įgyvendinti savo svajones. Meilė sau gali paskatinti jus motyvuoti save net ir tais laikais, kai patirsite nesėkmes. Tad džiaukitės ir apdovanokite save net ir už mažus pasiekimus, nes tai bus atpildas už jūsų pastangas, investuotą laiką ir energiją norimam pokyčiui sukurti. Atminkite, net ir dideli pokyčiai prasideda nuo mažų žingsnelių į priekį.

Parengta pagal psychologytoday.com: A Guide to Achieving Your New Year’s Resolutions

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *